niedziela, 25 października 2015

Wybrana o zmroku - recenzja

Tytuł: Wybrana o zmroku
Tytuł oryginalny: Chosen at Nightfall
Cykl: Wodospady Cienia (tom 5)
Autor: C.C.Hunter
Liczba stron: 440
Wydawnictwo: Feeria
Gatunek: fantastyka, młodzieżowe


Wodospady cienia to seria, w którą trzeba się wciągnąć, żeby się nam spodobała. Ja polubiłam ją dopiero w połowie pierwszej części, bo trzeba się przyzwyczaić do "struktury" książek i języka autorki. Wybrana o zmroku to najgorsza część z serii, według mnie. Jednak gdybym nie zrobiła tak dużego odstępu między czwartą, a piątą na pewno spodobałaby mi się bardziej.

Głównym wątkiem w całej serii jest życie Kylie. Mogłoby się wydawać, że pojawią się wydarzenia opisane nieco bardziej szczegółowo niż jej problemy, a przynajmniej w ostatniej części. Sądziłam właśnie, że tym razem autorka skupi się mniej na życiu głównej bohaterki i wprowadzi nowe postacie, miejsca, wątki, ale tego nie zrobiła. Dostaliśmy kolejną książkę praktycznie o tym samym. Znowu prawie cała akcja toczy się w Wodospadach cienia. I znowu Kylie próbuje rozwiązać te same problemy (jak widać - cały czas wychodzi jej to z marnym skutkiem). A jak już myślałam, że opuściła obóz, to akcja przeniesie się w inne miejsce i stanie się coś ciekawszego.

Książka niby jest dla młodzieży, ale bywały momenty, w których odczuwałam, że jest po prostu dziecinna. Chodzi mi tu o to, że dzieje się (w całej serii) sporo niewiarygodnych rzeczy. Pojawiają się też wątki, które po prostu są bez sensu. 

Największy minus to jakby sposób przedstawienia fabuły. Kylie ma jeden większy problem, ale poza tym nic się nie dzieje. I to jeszcze jej największy kłopot jest najsłabiej rozwinięty i niezakończony. Przez to mam wrażenie, że Wybrana o zmroku opowiada o niczym. Wszystkie wydarzenia toczą się wokół: problemów w Wodospadach cienia, przyjaciół Kylie i jej życia miłosnego. 

Najbardziej podobała mi się Przebudzona o świcie, lepszej C.C.Hunter chyba nie napisze. Autorka w najbliższym czasie ma zamiar wydać trylogię (chyba) o przygodach wampirzycy Delli. Nie wiem, czy będę ją czytać, bo Della nie należy do moich ulubionych postaci. Chociaż pewnie i tak to zrobię. Nawet jeśli nie będę chciała, to i tak zabiorę się za te książki, bo nie potrafię czegoś nie skończyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Agata | WS.