sobota, 26 września 2015

Pamiętniki Wampirów. Przebudzenie. Walka. Szał - recenzja

Tytuł: Przebudzenie. Walka. Szał (Księga 1)
Tytuł oryginalny: The Awakening. The Struggle. The Fury.
Cykl: Pamiętniki Wampirów (Tom 1,2,3)
Autor: L.J.Smith
Ilość stron: 479
Wydawnictwo: Amber
Gatunek: fantastyka, fantasy


Dość długo zbierałam się do tej recenzji. Przeczytałam tę książkę ponad miesiąc temu i zupełnie mi wyleciało z głowy, że chciałam o niej napisać. Jak ją skończyłam, od razu zajęłam się innymi sprawami (a także innymi książkami) i po prostu o niej zapomniałam. Poza tym, ukryła się w biblioteczce wśród czarnych okładek i nawet jej nie zauważyłam ;).

Jeżeli chodzi o wydarzenia, to dużo się dzieje i przyznam, że nie jestem w stanie ich szczegółowo opisać. W końcu czytałam wydanie, które łączy trzy części Pamiętników Wampirów, więc nawet nie za bardzo miałoby to sens. 

Przebudzenie i Walka

W każdym razie główną bohaterką jest Elena Gilbert, szkolna królowa, zawsze modna, piękna i popularna. Gdy wraca z Francji do rodzinnej miejscowości, w jej życiu mają miejsce dziwne wydarzenia. Nowy uczeń w szkole, który jako jedyny zdaje się nie ulegać jej urokowi. Zdrada przyjaciółki. Kryzys w związku. A także pewna tajemnicza wrona, która zdaje się ją śledzić (jakkolwiek to brzmi). 

Serialowa Elena, która jest dokładnym przeciwieństwem tej z książki.
Gdy już udaje jej się chociaż trochę poznać Stefano, czyli tego nowego ucznia, Elena dowiaduje się, że chłopak nie mógł z nią wytrzymać, bo przypomina mu zmarłą ukochaną. Dziewczyna próbuje odkryć, kim jest, skąd pochodzi ten zagadkowy chłopak. Jak pewnie wszyscy się domyślają po samym tytule serii, jest on wampirem. Gdy już Elenę i Stefano zaczyna łączyć silne uczucie, pojawia się pewien nieprzyjazny wampir, który chce to zniszczyć. I to głównie te rzeczy dzieją się w dwóch pierwszych częściach (które, nawiasem mówiąc, nie są zbyt wciągające).

Szał

Akcja przybiera coraz szybszy obrót. W Szale czasami ciężko się połapać, co się dzieje, ale mnie w tym przypadku to odpowiada. Trzecia część jest po prostu uzależniająca, nie da się skończyć czytać. Dawno już nie czułam, że, choćby nie wiem co się działo, nie mogę przerwać lektury. Szał pełen jest zwrotów akcji, zaskakujących wydarzeń, a do tego posiada świetne zakończenie. Może niesłusznie, ale odczuwam lekką dumę, że już w połowie tej części domyśliłam się, kto utrudnia naszym bohaterom życie. No ale pierwszy raz udało mi rozwikłać zagadkę przed bohaterami, więc muszę się nacieszyć.


Lubię wszystkich bohaterów, nie wiem kogo najbardziej. Elena jest zaradna i odważna, więc chętnie wepchnęłabym ją na miejsce Nory z serii Szeptem, bo tam zdecydowanie przydałby się taki charakter. Jej przyjaciółki są opiekuńcze i szczere, Stefano troskliwy i kochający, a Damon... on chyba jeszcze nie pokazał swojego prawdziwego oblicza. Niedługo sięgnę po kolejne części, a wtedy postaram się napisać już o innych rzeczach. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Agata | WS.